image1 image2 image3
logo

Mazda 3 by Igi

Marka i model: Mazda 3

Rocznik: 2003

Silnik/moc obecna:  0

Silnik/moc fabryczna: 2.0 – 150 KM

Felga/opona: MONDIALS 18” na 8” szeroka, opona 205/40/18



SHOW
TuningKingz Shop

Mimo, że rysy mojej twarzy twierdzą
inaczej to jednak nie przepadam za
japońską motoryzacją. Są jednak samochody,
które wpadają mi w oko - taka jest wlaśnie
prezentowana Mazda 3. Podoba mi się,
bo nie jest przesadzona i zwraca na
siebie uwagę w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Ciekawa i mało spotykana baza
zrobiona schludnie i ze smakiem.
Podoba mi się.
Jedynie felgi nie do końca
mi pasują do tego auta...

MAPET
Mapet-tuning

JAKE BE
WrapColabo, TuningKingz
Nie jaram się szczególnie.
Znam lepsze interpretacje tej budy.
Niby wszystko jest okej, a dupy
nie urywa. A tej parszywej felgi
i próby jej upchania wszędzie,
to już totalnie nie znoszę ;)

Opis auta:
Mazda 3 nie jest często spotykanym autem na naszej scenie tuningowej, dlatego miło mi jest je opisać na łamach P|W. Cała akcja przerabiania Mazdy trwała ponad 3 lata. Igi krok po kroku dorzucał część za częścią aby stworzyć prawdziwy projekt, który obecnie można oglądać. To było jego główne marzenie, stworzyć własnoręcznie w życiu przynajmniej jedno auto z którego będzie dumny. Poważne przeróbki rozpoczęły się po wizycie na Raceism event w 2014 roku, tam też powiedział sobie że kiedyś stanę na placu tego zlotu. Cel osiągnął w tym roku (2017). W międzyczasie przeszedł on operację kolana po której nie był w stanie ani normalnie chodzić ani prowadzić samochodu, lecz dzięki swojej ekipie udało się tam dotrzeć i cieszyć się nie tylko ze zlotu, lecz również z ukończenia planów przerabiania M3. No ale parę słów o aucie. Jest czerwone, a jak wiemy CZERWONE JEST SZYBSZE :) Felgi Mondials fajnie komponują się z całością auta (chociaż ja bym dodał tu jeszcze jeden cal w rozmiarze), które siedzi nisko za sprawą gwintowanego zawieszenia. Tylny zderzak mimo, że nie jest to żadna super hiper tuningowa konstrukcja tylko wersja MPS nadaje lekkiej zadziorności tyłowi auta. To udowadnia, że czasem warto skorzystać z części sportowej tego samego modelu, a nie tworzyć kosmiczne siatexy. Pokaźna lotka na tylnej klapie sprawa, że patrząc z boku na to auto rysują nam się linie Subaru Imprezy. Ten zabieg również dodaje lekkiej zadziorności. Przód za sprawą wygładzonego zderzaka wersji Kintaro idealnie współgra z liniami nadwozia. No i te żółte halogeny - jak wisienka na torcie. Do pełni szczęścia brakuje mi przyciemnienia przednich bocznych szyb, ale niestety ten zabieg jest sprzeczny z polskimi przepisami drogowymi.
Igiemu gratulujemy ciekawego projektu oraz tego, że zrealizował swój plan i zagościł z Mazdą na Raceism 2017!!!

Opis modyfikacji stylistycznych:
- Felgi Mondials 18"/8"
- Zderzak przód wersja Kintaro wygładzony, żółte halogeny, lip zderzaka, dolna część pomalowana na czarno
- Grill wersja Top Sport
- Tylny zderzak wersja MPS
- Listwy progowe z wersji MPS
- Lampy tylne Full LED MPS
- Lotka MPS z dokładką Handmade
- Obudowy lusterek pomalowane na czarno
- Krótka antena dachowa
- Przyciemniane owiewki szyb Wellvizors
- Tablica rejestracyjna US
- Usunięta tylna wycieraczka

Wnętrze:
- Nakładki na pedały z logiem Mazda 3
- Dywaniki z wersji MPS
- Gałka zmiany biegów Dildo
- Ambient Light na desce rozdzielczej
- Podświetlenie wnętrza auta na czerwono
- Kompletne wnętrze z Mazdy 3 MPS (Fotele półkubełkowe, kanapa, boczki)

Opis modyfikacji mechanicznych:
- Zawieszenie gwintowane ISC
- Przerobiony układ wydechowy

Plany:
Brak planów

Profil samochodu na Facebook: https://www.facebook.com/stancedmazda3/

Wywiad:
!Tommy: Siema Igi. Miałem okazje opisywać Twoje auto. Aby przybliżyć naszym czytelnikom więcej szczegółów o nim chciałem chwilę porozmawiać. Może zacznijmy od początku: Dlaczego Mazda 3, która nie jest zbytnio popularnym autem na naszej scenie tuningowej.
Igi: Siemanko. Tak naprawdę sam nie wiedziałem jakie auto będę chciał kupić, pewne było jedno - stworzyć własnoręcznie projekt od totalnie seryjnej budy.
Przewinął się pomysł na Golfa MK5, BMW E46 czy E36 jednak nie udało się znaleźć auta w stanie który pozwoliłby od razu na przeróbki. Druga sprawa to fakt, że tych aut jest mnóstwo na scenie tuningowej. Pewnego dnia natrafiłem na Mazdę 3 i pomyślałem że to może być całkiem fajny pomysł. Na tamten czas tylko jedna Mazda była kompleksowo przerobiona, skusiło mnie to. Przeszukałem całą Polskę, przeanalizowałem jak ma docelowo wyglądać, ułożyłem w głowie plan i przejechałem pół kraju żeby kupić właśnie tą 3. Tydzień później już zacząłem zbierać części.

Czy kolor czerwony był zamierzony? Wiele osób twierdzi, ze czerwony nie pasuje do faceta, chociaż ja uważam co innego (owszem różowy mógłby nie pasować).
Zamierzony może nie ale czerwony był wtedy totalnie spełnieniem moich marzeń, którego nie brałem tak mocno pod uwagę, to nie był wyznacznik. Przed czerwonym była na celowniku niebieska Mazda która została szybko sprzedana, później testowałem grafitową jednak miała zbyt dużo usterek. Kiedy mój tata trafił na czerwoną w wyposażeniu jakiego poszukiwałem nie zastanawiałem się ani chwili, od razu działałem. Tak jak wspomniałem wcześniej, auto było ponad 400 km ode mnie, jednak los chciał że w Poznaniu mieszka rodzina, która sprawdziła mi dokładnie auto, dzięki temu jechałem po 3 na pewniaka.. Dziękuję Wam!
Czy nie pasuje? Również mam inne zdanie na ten temat. Co kto lubi =)

Mówi się, że czerwone jest szybsze? Czy to się sprawdza w Twoim samochodzie?
Niekoniecznie, fabryczny silnik i tak daje radę, lubię bawić się typowo w wizualne przeróbki… ale stwierdzenia używam za każdym razem jak ktoś się o to pyta… czerwone najszybsze!

OK, wróćmy trochę do samego auta. Przy zgłoszeniu auta wspominałeś, że w 2014 roku po odwiedzeniu Raceism Event obrałeś sobie za cel zaprezentowania auta na przyszłej edycji tej imprezy. Czy ten cel był główną siłą napędową do modyfikacji auta?
Po części na pewno tak, lecz projekt tak czy inaczej by powstał, z czasem Rcsm przestał być moim priorytetem przyznam szczerze, cieszyłem się każdym zlotem czy spotem. Będąc uczestnikiem tegorocznych targów poznańskich otrzymałem maila z potwierdzeniem dostania się na Raceism. Nie ukrywam że byłem podjarany i bardzo dumny z siebie, że po 3 letniej budowie auta w garażu udało mi się spełnić ten cel chociaż łatwo nie było.

Wspominałeś też o problemach zdrowotnych i wsparciu ekipy. Na czym to wsparcie polegało?
Tak, w międzyczasie trafiła się operacja kolana, która zabrała mi wszystkie siły na długi czas. Byłem dwa tygodnie po wypisaniu ze szpitala, chodziłem o kulach co było dużym utrudnieniem ale stwierdziłem że muszę to zrealizować co by nie było… i pojechaliśmy! (Rodzina szczęśliwa nie była hah). Tutaj z ogromnym wsparciem i pomocą przyszła właśnie ekipa. Moim motywatorem, towarzyszką wszystkich zlotów i dzielnym pomocnikiem kiedy brakowało mi sił była moja dziewczyna Kamila. Kierowcą Mazdy został mój brat Piotrek- bał się niesamowicie, musiał przejść szkolenie jazdy glebogryzarką, poszło mu świetnie! Dodatkowo Damian ze swoją narzeczoną Eweliną zapewnili nam tak potrzebny transport po Wrocławiu kiedy Mazda stała na placu. Bardzo bardzo dziękuję za każdą pomoc na miejscu!
Oczywiście nie mogę zapomnieć również o reszcie załogi.
Mateusz, Mietek, Jurek, Tomek, Babi, Hifek - Dla Was również 5!

Ale nie samym Raceism człowiek żyje. Czy miałeś okazje odwiedzić autem więcej zlotów?
Tak, nie było ich aż tak dużo, Trackfest w Toruniu który był moim pierwszym zlotem, podobno mało zabrakło i dostałbym nagrodę ale nie to jest najważniejsze, Targi poznańskie na których przewinęło się mnóstwo ludzi, Auto Moto Show Skaryszew również wspominam naprawdę dobrze, kilka lokalnych spotkań w tym również Hunting night organizowane przez grupę Wanteds z super nocnym klimatem.

Twierdzisz, że nie masz żadnych planów na dalsze przeróbki. Szczerze- nie wierzę. Za długo w tym jestem i co chwile coś nowego wpada nam do głowy. Jak to jest w końcu u Ciebie?
Dobra przyznam, że po targach Expo w Nadarzynie pojawiła mi się w głowie lekka zmiana wizualna. Tylko lekka, bo po co zmieniać coś co Ci się podoba. Także na 2018 moja 3 wyjedzie nieco odświeżona. Zachęcam wszystkich do obserwowania tematu na Facebooku (Stanced Mazda 3 "MPS"), tam na pewno pojawią się z czasem aktualizacje.

Dzięki za krótką rozmowę. Mam nadzieję, że zobaczymy się na eventach w 2k18!
Na pewno. Mam w planie odwiedzenie zlotów, w których jeszcze nie miałem okazji brać udziału. Widzimy się!

 












Free Joomla Lightbox Gallery

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

2013 - 2017  Polish|Works - Polska Scena Tuningowa  
Foto background site by Łukasz Elszkowski

stat4u