image1 image2 image3
logo

Fiat Punto I by Koks

Marka i model: Fiat Punto I

Rocznik: 1995

Silnik/moc seryjna: 1.1 8v 55KM

Felga/opona: Nothelle N-Classic 16x7j



SHOW
TuningKingz Shop

Skromnie i ze smakiem. Po prostu simply clean!

Czysto ładnie ze smakiem...
dupy nie urywa ale nie ma lipy!
Jestem na tak...

MAPET
Mapet-tuning

JAKE BE
WrapColabo, TuningKingz
Po prostu poprawnie.
Żadnych wodotrysków,
ale tez nie widzę w tym aucie nic,
za co należałoby chłostać właściciela.

Opis auta:
Punto (Kropek) to auto, które miało duży wpływ na zmotoryzowanie naszego kraju. Pierwsza generacja auta była bardzo popularna na naszych drogach, podobnie zresztą jak punto II generacji. Trzecia generacja zmieniła trochę nazwę i pojawił się człon GRANDE. Grande Punto (w różnych odmianach, ale można powiedzieć że prawie ciągle w tej samej budzie) produkowane było od 2005 do 2018 roku - tak do obecnego roku, gdzie produkcja Fiata Punto kończy się definitywnie. Brak kolejnego modelu pod tą nazwą trochę smuci, no ale wróćmy do prezentacji.
Dzisiaj mam okazję przedstawić Wam Punto I od Koksa. Zwykły poczciwy Kropek w rekach Sebastiana odzyskał blask i młodzieńcze lata! Pewnie pojawią się komentarze, że to jest prawie seryjne auto. Owszem, jest prawie seryjne - ale jest tez już w pewnym sensie Youngtimerem, a zmiany jakie w nim nastały powodują, ze auto wyróżnia od innych szarych Punciaków. Przerobiony przedni zderzak z obrysówkami w stylu US został pomalowany w kolor nadwozia (zderzak w kolorze nadwozia - normalnie nowość!!! Pamiętajmy, że w tamtych czasach kupując auto w salonie pomalowany zderzak był dodatkową opcją wyposażenia. A większość Punt miała jednak czarny zderzak). Do tego Dokładka z Leona Cupry - ciekawey czy jest jakieś auto, do którego dokładka z Leona Cupry nie pasuje. Tył został "oczyszczony" z emblematów. Całość zmian wizualnych podkreślają 16 calowe felgi Nothelle N-Classic w białym kolorze. Białe felgi i krwista czerwień nadwozia współgrają tylko przy glebie, która została osiągnięta przez zawieszenie TA-technix. W mojej ocenie przydałoby się minimalnie ściemnić szyby i było by super.
Z planów na przyszłość Sebastian chce zmienić silnik, dołożyć lotkę, dokładki itp. Jedną z planowanych zmian jest zmiana lamp na customowe soczewki. Mam mieszane uczucia jak to wpasuje się w linię Kropa. Ale mam nadzieję, że będzie OK. W razie "W" Sebastian zachowaj obecne lampy w rezerwie!!! /Mały update. W momencie pisania artykułu Kropek dostał już soczewkowe lampy - nie wyglądają źle! Niestety z przyczyn technicznych nie mamy odpowiedniego zdjęcia. Małe spyfoto dostępne jest na fanpage projektu/. Pozdro i do zobaczenia na eventach.

Opis modyfikacji stylistycznych:
-Zderzak przedni z wersji sporting customowy przerobiony na styl USA oraz pomalowany w kolor nadwozia
- Gładka klapa bagażnika, z której usunięto wycieraczkę oraz zamek
- Dokładka Seat Leon Cupra
- Tapicerka drzwi sprowadzana z Włoch z wersji angielskiej
- Felgi Nothelle N-Classic 16x7j z oponami Nankang 165/45

Opis modyfikacji mechanicznych:
- Silnik 1.1 z układem wydechowym przelotowym z kolektorem 4-2-1
- Zawieszenie TA-technix

Plany:
Nie chcąc wybiegać w daleką przyszłość!
- swap 1.2 16v
- dokończenie stylistyki czyli uzupełnienie w nakładki na progi, lotkę oraz zmiana dokładki
- zmiana zwykłych lamp na soczewki (oczywiście custom)
- uzbierało się jeszcze trochę gratów/smaczków jak regulacja fotela/kierownicy tunel środkowy

Profil samochodu na Facebook: https://www.facebook.com/Kropek-by-Koks

Profil samochodu na Driiive: https://driiive.com/sebakoks/KropekbyKoks/

Wywiad:
!Tommy: Siema Sebastian. Dzisiaj opisujemy Twoje auto, więc trzeba zadać Ci kilka pytań :) Jak może zauważyłeś postanowiliśmy wszystkim zadawać te name pytania. A więc do dzieła.
Skąd pomysł na taką bazę?

Sebastian: Samochód dostałem na 18 urodziny. Jednakże był on w stanie "do odratowania", krótko mówiąc nie był sprawny. Po uporaniu się z mechaniką i zgniłą blachą nadszedł czas na tuning. Odpowiadając na pytanie "Skąd pomysł na taką bazę?" brzmi: Fiat Punto I też może! Chciałem chociaż trochę wyróżnić z tłumu.

Czy jest to Twoje auto do jazdy na co dzień?
Przez okres 3 lat był to mój samochód codzienny. Ostatnio jednakże uległo to zmianie.

Dalsze plany - zdradź chociaż jeden szczegół co planujesz.
Chciałbym skupić się przede wszystkim na lakierze. Kropek posiada lakier akrylowy, który wymaga szczególnych pieszczot.

Każde auto ma swoje wady, jaka jest największa wada tego auta?
Największą wadą tego auta jest wyżej wspomniany lakier. Samochód niestety nie był malowany drugi raz czyli posiada oryginalny lakier, który swoje już przeżył. Co prawda były robione korekty jednakże nie jest to efekt, który chciałbym uzyskać.

Jakaś rada dla innych użytkowników tego modelu.
Jest to samochód, który nie często się tuninguje więc praktycznie każda modyfikacja wymaga kreatywności oraz twórczości. Uzbrójcie się w cierpliwość i do dzieła!

Teraz trochę pytań bardziej ogólnych, ponieważ szykujemy się do małej serii rozmów z diagnostami, policjantami itp. Badania techniczne: Który przeróbka auta (większa lub mniejsza) jest dla Ciebie najbardziej bez sensu i powinna byc ona dopuszczona?
Może to nie do końca przeróbka, ale cały czas pozostaje nierozwiązania sprawa z brakiem rejestracji na przednim zderzaku. Jakby nie można było spokojnie jeździć z rejką za przednią szybą. :P

To chyba wszystko. Dzięki za krótką rozmowę. Pozdrawiam
Również dziękuje za rozmowę Tommy. Pozdro dla Ciebie, dla POLISHWORKS oraz dla wszystkich czytających!











Free Joomla Lightbox Gallery
2013 - 2018  Polish|Works - Polska Scena Tuningowa  
Foto background site by Łukasz Elszkowski

stat4u